poniedziałek, 29 listopada 2010

Sprawozdanie z wycieczki do instytutu meteorologicznego i dzielnicy czterech świątyń we Wrocławiu.

Dnia 17.09.2010 roku klasy pierwsza „r” i druga „r” wybrały się do Wrocławia na wycieczkę, by odwiedzić dzielnicę czterech świątyń i instytut meteorologii i klimatologii. Jako pierwszy odwiedziliśmy instytut zajmujący się badaniem pogody. Początkowo pani, która zajmowała się oprowadzaniem wycieczek, opowiadała o urządzeniach, które pozwalają mierzyć składniki pogody i klimatu. Później mogliśmy wszystko to pooglądać z bliska i posprawdzać jak działa dane urządzenie. Następnie autobus przewiózł nas w okolice katedry skąd wyruszyliśmy do Uniwersytetu Wrocławskiego. Gdy znaleźliśmy się tam, pan Rybicki opowiadał wiele ciekawych rzeczy o architekturze, historii i legendach dotyczących tego miejsca, lecz czasami opowieści te dotyczyły innych rzeczy, zazwyczaj związanych tą budowlą. W Uniwersytecie Wrocławskim zwiedziliśmy Aule Leopoldina, która zachwyciła wszystkich członków wycieczki.
    Będąc tam, udaliśmy się również na wieże widokową, gdzie każdy z nas mógł podziwiać zapierającą dech w piersiach panoramę Wrocławia. Kolejną rzeczą był wolny czas jaki otrzymaliśmy na spożycie jakiegoś posiłku lub indywidualnemu zwiedzaniu miasta(tylko rynku). Następnie spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas po świątyniach różnych religii. Razem z panią przewodnik udaliśmy się do Ewangelikalnej Wyższej Szkoły Teologicznej i dowiedzieliśmy się jakie zdolności można zdobyć ucząc się w tej szkole. Kolejną budowlą, którą odwiedziliśmy, była cerkiew pw. Św. Cyryla i Metodego. Następnie odwiedziliśmy katedrę ukraińskiego kościoła grekokatolickiego pw. Podwyższenia Krzyża Pańskiego, gdzie kapłani, modlący się tam, opowiedzieli o swoim kościele i religii w którą wierzą. Zwiedziliśmy również kościół pw. Św. Elżbiety. Mieliśmy również w zamierzeniach zwiedzenie synagogi lecz z niewiadomych mi powodów nie zrobiliśmy tego. Później udaliśmy się do autobusu, który odwiózł nas do domu . Wycieczkę uważam za udaną, gdyż dowiedziałem się wielu nowych rzeczy oraz miło spędziłem czas.